BEFIT2017 ja minu mästerplään (või pigem selle puudumine)

Tegin facebooki lahti ja esimesena hüppas ette see pilt ühe sõbranna postituse näol ja kohe oligi mul pilt selge – sellest pean postitama! 😀 Ma olen natuke piilunud siin teiste Befit2017 võistlejate blogisid ja kavatsusi ja eesmärke ja mõtlesin, et hm, ma võtan seekord asja ikka eriti rahulikult! 😀 Kuigi jamh, mul on vist “p” vähemalt olemas 😀

Paljudel on kindlad eesmärgid vähendada või piirata magusa, rämpstoidu söömist, kindel arv trenni tegemist nädalas, osadel isegi kaloraaž ja makrod välja arvutatud ja mida mina siis teen? Tunde järgi! Jep! Lolliks läinud! Ma isegi ei tea, kas mu lõpp-pilt kuidagi erineb sellest, mis ma alguses sinna saatsin. Tean küll, et soovin ka oma välimuses muutusi, kuid viimasel ajal muutub see aina vähemtähtsamaks ning suurema tähtsuse saab minu tervis, heaolu ja jõud ning enesetunne (mitte, et teised sellele rõhku ei paneks, ma ei tea, kuidas teised endaga läbi saavad).

Kui ma eelmine kord Befitist osa võtsin, tegin ma esimese kuu rämedalt igasugu arvutusi ja käisin kindla arvu kordi nädalas trennis ja mitte midagi ei muutunud! Nagu mitte midagi! Ma olin nii muserdunud ja mõtlesin, et mis must niimoodi saab, häbiplekk ja ei julge oma after pilti ära saatagi ja siis teisel kuul ma võtsin rahulikumalt. Ma õppisin esimest korda aru kuulama, mis mu kehale päriselt hea on, mitte mingeid ettekirjutatud kavasid ja protsente järgima. Need ei ole ju mulle kirjutatud! Isegi ühe väga kuulsa inimese toitumiskava oli minu eesmärkide jaoks ikka väga mööda! 🙂

Sain alla vist lõpuks oma viis kilo ja vahe oli märgatav. Sellest ajast on nüüd möödas poolteist aastat ja siin ma nüüd siis olen, peaaegu leidnud oma tasakaaluseisundi. Ei jälgi ühtegi kaalunumbrit toitu tehes või enda kaalunumbrit igal hommikul. Eks peegelpilt ja riiete sobivus annavad juba hea ülevaate rasvade seisukorrast mu kehas. Lihased nii kiiresti ei kasva, nii et paari kuuga riided lihaskasvu pärast küll väikseks jääda ei saa 😀

Mis minu plaan on siis? Plaan on selline, et ma söön siis, kui mul on kõht tühi ja ma joon siin, kui mul on janu. Vahel joon siis, kui mul on kõht tühi, sest see on ainult pettekujutelm ja tegelikult oligi hoopis janu! 😀 Jep, proovi! Eriti, kui tead, et alles kaks tundi tagasi sõid korraliku eine ja kõht juba tühi. Keha võib-olla tahab lihtsalt vett, et toitu paremini edasi seedida, kes teab! 🙂

Üks asi küll, mida ma kindlalt teen, on see, et iga päeva viimane söök sisaldab minimaalselt süsivesikuid sellepärast, et õhtul süsivesikuid süües on võimalik lihtsalt üle süüa ja ülejääk talletub rasvana ja siis hommikul kaalule astudes võib ette tulla sama number, mis oli eile või isegi suurem ja seda me ometigi ei taha! Jep, see võib suuresti olla ka vee kinni hoidmisest ja mitte ainult rasvatalletumisest, kuid kui sa ikkagi tahad kaalu langetada, siis meil ei ole selliseid kõikumisi vaja! Kasvõi juba kõikumist emotsioonides, mida suurema kaalunumbri nägemine meis tekitab! 😉

Ja trenni osas… Noh, viimasel ajal on mul väsimus. Ma hakkasin teistmoodi treenima (link on äge video!)- aina rohkem keharaskusega treeninguid ja need on minu jaoks nii põnevad ja väljakutsuvad, et mul on raske lõpetada! Jep, nagu oleks trennist sõltuvuses! Seega, kui on puhkepäev, näen ma välja selline:

Seega, noh, minu plaan ei ole teha trenni 3-5 korda nädalas või miskit sellist. Minu plaan on piirduda viie trenniga nädalas, kui ma suudan enda mõistusele selle selgeks teha! 😀 🙂 Poleks arvanudki, et ma sellisesse staadiumisse oma elus jõuan. Õnneks ma ei taju mingit suurt survet, et ma pean trennis käima, et kaalus alla saada või midagi, ma tahan lihtsalt liiga kiiresti edasi areneda ja jõudu kasvatada! 😀 Kuues päev võiks olla siis venituste ja foamrolli päev ja seitsmendal päeval ei tee ma mitte midagi muud peale kõndimise. Ideaalis. Vot, see on minu jaoks väljakutse! Enamiku teiste jaoks on väljakutse ilmselt need korrad trennis ära käia, minu jaoks mitte üle treenida! 😀

Mida rohkem ilmad nüüd ilusaks lähevad, seda rohkem hakkan ma õues treenima, loodan endale uue ratta kuskilt ruttu sebida (eelmine varastati ju ära 🙁 ), et siis pärast trennipäevi mõnusa kardio otsa teha ja loodust nautida saaks! Kuna olen enda jaoks nüüd avastanud keharaskustega treeningu ja venimise osas olen samuti veel lapsekingades, on mul mitu põnevat aastat ees enne, kui ma suudan öelda, et kuhu edasi? 😀

Tänaseks on minu alguspildi tegemisest möödas umbes kolm nädalat, kõhulihaseid on rohkem näha, kuid muus osas ma ei oska öelda – eks me näe siis võrdluspiltide pealt. Endalgi põnev, ma vahepeal pilte võrdluseks ei teegi, et end mitte hulluks ajada sellega, kas on vahe või kui ei ole, et siis millegagi rämedalt üle panema hakata 😀 Küll aga on mul üks pisike naistegrupp, kus üks sõbranna just hiljuti lapse sai, seega otsustasime kõik koos teha nö kaalulangetusvõistluse, et siis kord nädalas pean ma oma numbri sinna üles panema küll ja no sealt võrreldes on praeguseks 1,7 kg läinud. Tuleb aga tõdeda, et kaalunumbri järgimine on nii suur stressifaktor, et rohkem kui kord nädalas ma seda teha ei soovita kellelgi! 🙂

Ja kes nüüd arvavad, et kuna ma ise toitumisnõustamist teen, et ma siis raudselt kaalun toitu või teen muid trikke, siis vähemalt inimesed, kes mind tunnevad ja minu kliendid teavad, et mina niimoodi ei tegutse. Loomulikkus ennekõike!

Iseenesest lahe, et inimesed on nii erinevad, nii on põnev! Nii minul, kui ka sul ja seekordsetel Befiti võistlejatel ja jälgijatel ka! 😀 Seega jah, ma ei saa enda mästerplääni kuidagi plaaniks nimetada, see on pigem nagu plaani puudumine ja enda keha jälgimine. Ega ma tegelikult mingit auhinda ei jahigi (kuigi aastasest MyFitnessi sissepääsust ei ütleks ära vist keegi), aga ma mõtlen, et on päris huvitav tuua Befiti hulka sellist värskust, et näha, kas kahe kuuga saab end paremasse vormi ajada ka ilma plaanita ja ainult enda keha kuulates 😀 (eelmist Befit postitust saad lugeda siit)

PS!  Kui midagi jäi arusaamatuks, kirjuta mulle sille@brenafitness.eu või lisa oma kommentaar! 🙂

PPS! Minu käest võib alati tulla suuremat nõu ja nippe küsima! 😉 Näiteks kui soovid täpsemalt teada, kuidas oma toidulauda jupphaaval tervislikumaks muuta.

Kui soovid esimesena minu põnevaid postitusi lugeda, siis liitu minu uudiskirjaga! (ma luban, et ma ei spämmi kunagi!)
Vaata ka minu Instagrami ja Facebooki 🙂 

Kõik, mida oma postitustes kirjutan on absoluutselt minu arvamus, mitte puhas kuld, mis kõigile sobib. Palun minu postitusi lugedes säilitada avatud ja kriitiline meel samaaegselt! 🙂
Jälgi ja jaga:
error0
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *