Calisthenics – kas sama keeruline nagu sõna ise?

Noniinoniinonii. OIed ilmselt märganud, et viimasel ajal on mu postitused muutunud kuidagi õue ja jõusaalist välja suunavaks. Milles siis asi?

Eelmise aasta juulis toimus Kloogaranna festival ja seekord (eelmise korra pidutsemise asemel) tegelesin ma rannaalal hoopis kehakoostise mõõtmisega, mis oli hullult populaarne! Ning selle ala kõrval oli üles pandud väike turnimisala, ma ei teagi, kuidas seda paremini kutsuda .. jõuala? Ja seal siis toimus vahepeal väikene show, kus street workout poisid (link on video) näitasid oma oskusi. Postitust saad lugeda SIIT.

Minul oli juba mingi paar aastat unistus, et ma suudaks oma kehaga lippu teha. Kuid millegipärast ei teinud ma vastavat trenni, et selleni jõuda. Siis neid turnimas vaadates tuli jälle selline õhin ja ärevus sisse, et one day, my friend, one day… Aga siis tuli sügis peale, jõusaalimõtted ja isegi bikiinifitnessi mõtted arenesdi (nagu osa teist ilmselt teab) ja nii need keharaskusega trennimõtted kadunud olidki.

Hiljuti aga mõistsin täielikult, et kuigi jõutrenn on minu jaoks, ei ole seda bikiinifitness ja kogu sellega kaasnev lavateema, iluteema. Mul oli vahepeal lausa nii, et ma ei viitsinudki jõusaali minna ja ise veel mõtlesin, et kuidas nii, mulle ju meeldib lihastrenni teha! Ning vahel pärast trenni oli selline “meh”-tunne, et nagu trenn tehtud ja ei tunnegi end kuidagi eriliselt hästi. Peaks ikka olema, et kui sa teed seda trenni, mis sulle meeldib (või noh, see kehtib kõige kohta elus), on sul pärast hea olla ka – isegi siis, kui sa rämedalt pingutad!

Ja siis ma sain aru miks!

Ma ei tundnud seda õiget kirge, seda õiget passionit! No tee, mis tahad. Ma olin vahepeal päris šokis ja imestunud, et miks siis nii ja siis ma taipasin. Mul hakkas igav. Jõusaalis treenides ja just kange ja hantleid ning masinaid kasutades sa treenid ikkagi teatud lihasgruppi. Fookus on kindla lihase arendamisel ja suurendamisel. Kui on soov võistelda, siis see on eriti tähtis, et milliseid lihaseid arendada. Mis on maha jäänud, mis liiga teistest ees? Kõik peab olema proportsioonis. Ja siis mingi hetk ma tundsin tõesti, et mul hakkas igav.

Ja minu meelest on jõusaal imeline koht, kus enda keha kallal töötada ja kangid ja hantlid imelised abivahendid, aga mulle jäi see kõik üksluiseks. Võib-olla ma ise olin laisk! 😀 Aga noh, nii ma jõudsingi lõpuks ikkagi keharaskusega treeningu ehk calisthenicsi juurde! Ja ma olin amazed! 😀 Eks ma ikka tegin ju jõutrenni vahele ka kätekõverdusi, plangu variatsioone ja lõuatõmbelaadseid(!) harjutusi :D, aga sellest ei piisanud. Mul on vaja väljakutset! Minu väljakutse ei ole see, et ehitada parem lihastoonus, suurem muskel või et jõuda eelmise 10 kg asemel 20 kg tõsta. Minu väljakutse on iga päev olla tugevam kui eile, painduvam kui eile ning oma kehaga osavam kui eile.

Ja et mitte keegi midagi valesti aru ei saaks – jõukajõmmid on ägedad, meil ei peagi samad eesmärgid olema ja see ongi minu meelest imeline! 🙂

Ja nii ma saingi lähemalt tuttavaks Janari ja Martiniga, kes ka too suvi enda oskusi demonstreerisid. Tegime pisikese miitingu ja avastasime, et meil on päris ühised suunad ja mõtteviis ja nii tuligi idee teha mulle proovitrenn. Tuleb välja, et rohkem naisi (vähemalt teadaolevalt) selle alaga Eestis ei tegelegi, nii et mul on hetkel suured kingad, mida täita! 😀 Sest noh, minu jõuoskusi arvestades ei saa ka mind nimetada veel selle alaga tegelejaks 😀 Haha.

Tegelikult on nii, et ülakeha ja kere saab treenida suht täielikult ilma igasugu hantleid ja kange kasutamata enda keharaskusega ja siis erinevate kallakute all ja rippudes või turnides – variante on ilmselt sadu! Aga alakehaga on see point, et seda väga rippudes ei treeni. Seega siin võib vahel juhtuda, et enda keharaskusega kükkidest ja väljaastetest jms jääb väheks, aga alternatiive leiab alati – näiteks jalaraskused või stepikast jms.

Aga igatahes. Saimegi siis hiljuti kokku Telliskivi Koduklubis, kus poisid (Team Esthenics) näitasid mulle ette mingeid harjutusi, milleni ma võiksin nüüd võtta esimese sammu, et areneda ja vaatasime, kusmaal ma oma jõuga siis päriselt olen. Ma ei tea, kas poisid ütlesid seda viisakusest või mitte, aga mul pidi isegi päris ok vorm olema, kere vb ainult mitte nii väga 😀 (jõu poolest siis, mitte lihaste. See tõestab kenasti, et lihased võivad olla suured ja ilusad, aga see ei tähenda, et sa laias laastus tugev ja vastupidav oled). Aga vaadake video üle, otsustage ise ja garanteerin, et naerda saate ka! 😀

Ja kui kellelgi tekkis huvi seda videot vaadates või teksti lugedes, siis kirjutage mulle või poistele ja nagu ma video lõpus ka ütlesin, teeme kevade ja suve põnevamaks! 🙂 Paneme selle imelise kingituse nimega keha proovile! 🙂

PS!  Kui midagi jäi arusaamatuks, kirjuta mulle sille@brenafitness.eu või lisa oma kommentaar! 🙂

PPS! Minu käest võib alati tulla suuremat nõu ja nippe küsima! 😉 Näiteks kui soovid täpsemalt teada, kuidas oma toidulauda jupphaaval tervislikumaks muuta.

Kui soovid esimesena minu põnevaid postitusi lugeda, siis liitu minu uudiskirjaga! (ma luban, et ma ei spämmi kunagi!)
Vaata ka minu Instagrami ja Facebooki 🙂 

Kõik, mida oma postitustes kirjutan on absoluutselt minu arvamus, mitte puhas kuld, mis kõigile sobib. Palun minu postitusi lugedes säilitada avatud ja kriitiline meel samaaegselt! 🙂

Jälgi ja jaga:
error0
4 comments
  1. Olen alati tahtnud proovida aga ei oska millest alustada. Nüüd aitab ja hakkame pihta! Andke harjutused kodus on ka erineva suurusega hantlid olemas ja pole midagi hullu minna peale tööd lõuga tõmbama jne. ootan stardipaketti!

    1. hei Jörgen!

      Meil toimub varsti grupitrenn Tallinnas, kuhu oled kindlasti oodatud. See sind millegagi ei seo, kui sa ei soovi, kuid saad soovi korral suure hunniku ägedaid tutvusi, ning mis peamine – hunniku harjutusi, mida kodus tegema hakata! Kui oled huvitatud, anna mulle teada ja salvestan su kontakti ära! 😉

      1. kirjutasin sulle su fb brena fitness postkasti!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *