Miks peab reisil käies kaalus juurde võtma?

Hellohello või peaks ütlema dobre! Käisin nädalaks ajaks Bulgaaria Sunny Beach rannapiirkonda avastamas ja otsustasin kirjutada postituse selle kohta, miks inimesed reisil olles tavaliselt juurde võtavad ja anda mõningad nipid, kuidas seda mitte teha.

Enne reisile tulekut märkasin Instagramis mitut reisipostitust, kus mainiti head sööki ja seda, et kui liiga kauaks reisile jääda, tuleb tagasi tulles suuremad riided endale osta 😀 seega otsustasin seekord oma reisivõimalusi just sellise pilguga vaadata.

Kui ma aus olen, siis mulle tundub, et keskmine inimene lubab endale ka kodustes tingimustes “midagi head” tihemini, kui ta ise arugi saab. Me lihtsalt ei jälgi eriti selliseid asju. Ükspäev jäätis, teine päev koogitükk ja kolmandal friikad, sest “ma pole nii ammu friikad söönud!”. Ja nii need lisakilod (või terviseprobleemid) tekivadki.

Imelik on see keskmise inimese mentaliteet, et siis reisile minnes endale lausa kõike lubada võib 😀 et noh, käid korra aastas puhkusel ja siis võib ainult headparemat endale sisse ajada. Muidugi on põnev proovida kohalikke sööke, aga ma arvan, et kord päevas piisab, et kohalikust söögikultuurist aimu saada ning kaks korda päevas võiks täitsa tervislikult süüa.

Eriti hommikul. Miskipärast on inimestel ka see komme, et kui hommikusöök (või ka teised eined) on hotelli hinna sees, siis süüakse rohkem, kui kõhtu mahub, sest see on “tasuta”. Tegelikult ei ole ju 😀 pealegi, kui sa ülesöödud kaloreid aktiivse puhkusega kulutama ei lähe, tasuks ikkagi vähemalt hommikut alustada hotellis võimalikult tervislikult (ala muna ja salat) ning jätta võimalikud üleliigsed süsivesikud päeval söömiseks, kui ehk ei ole võimalik nii häid valikuid teha (ja tahad jätsi ja ciabattat või pitsat süüa).

Mina tegin hommikusöögipuhvetis sellise valiku, kuigi võimalik oli võtta ka keedumakarone, kahte liiki saiakesi, saia peale igasugu asju määrida, putru, hommikusöögihelbeid või jahuseid vorstikesi valida.

 

Ma olen aus, ka mina ei suuda päev otsa ainult salateid ja puuvilju süüa, kõhus hakkab imelik. Vahel on hea sooja toitu süüa, tundub, et evolutsiooniliselt edasi arenenult meie keha lausa tahab seda. Ning näiteks reisil olles tundsin üks õhtu, et kõht on nii imelik muna-salati-pähklite-puuviljade söömisest, et õlu ilmselt aitaks. Väga õõnsaks tõmbas enne ikka seest. Ja aitaski! Päris kiiresti saabus kõhtu kergustunne. Õlles on B-vitamiini ja mineraale, mis on tegelikult kehale täitsa vajalikud. Nii et üks õlle päevas ei teegi paha (poisid, ma ütlesin ÜKS õlle! 😀 )

Paradise Beach

Enamik inimesi käib reisil puhkamas, lõõgastumas, vähe liikumas ja ma saan sellest aru. Enamik ei ole sellised friigid nagu mina (nt ükspäev kõndisin 26 km palava päikesega). Aga seda enam, kui puhkus koosneb suuremas osas peesitamisest, tuleks oma toitumist jälgida.

Ega reisil juurde võetud lisakilod välismaale jää 😀

Ja mis siis enamikku inimestest reisil olles juurde võtma paneb? Eks ikka süsivesikud ja transrasvad. Ehk siis maiustused, jäätis, friikad, muud fritüüritud hõrgutised, pasta, pitsa, saiakesed, alkohol (mille joomisega paljud juba päeval alustavad, sest see “jahutab”) jne. Fun fact: kuumad joogid jahutavad, külmad joogid annavad soojust juurde. Guugelda järgi! 😉

Tegelikult annab päike päris palju energiat, nii et lõuna ajal ei ole enamikul inimestel vaja palju süüa. Arbuusid-murelid-maasikad jms teevad selle töö ära. Ja vesi! Palju vett! Tihti inimesed söövad, kui neil on tegelikult janu, aga nad pole vett joonud ja seetõttu ei tea, kas neil on isu või janu – otsustatakse isu kasuks 😀 Katseta kindlasti!

Muide, kui oled sellises riigis, kus keefiri müüakse, siis küpse banaan koos klaasitäie keefiriga on väga toitev ja ka maitsev! 😉

Ühepäevane vahe, kui toituda täiesti glükoosi- ja gluteenivabalt

Inimestel on ka komme süüa lihtsalt selle pärast, et “lõuna aeg on”, aga tegelikult ei ole päikese käes peesitamise tõttu kõht üldse tühi. Usalda seda tunnet ja joo vett. Su kehal on nii hea olla! 🙂 vahepeal võid mõne pähkli ära närida, sest rasv hoiab kõhu kenasti täis. Ja siis näiteks õhtul sööd midagi sellist, mida endale “lubada tahad”, peaasi, et teed seda umbes kolm tundi enne uinumist.

Aktiivse puhkusega on muidugi teine lugu ja võid tõesti rohkem süsivesikuid tarbida, sest kulutad need päeva jooksul ära. Aga üldjuhul kehtib ikkagi reegel, et kui kõht on täis, siis lõpeta söömine ja ära söö enne, kui kõht juba tühjuse märke vaikselt tunda andma hakkab 😀 aga usu mind,

McDonalds ja Subway maitsevad igal pool samamoodi ja neid pole vaja proovida 😀

Hiljuti kuulsin mingist uuringust, et enamik tänapäeva inimesi ei teagi enam, mida tähendab tühja kõhu tunne. Kas sina tead? 😀 Pikal päeval aitavadki kõhtu täis hoida muna, avokaado, juust, rasvane kala, kanakints kooos nahaga (hea, kui on mahe), pähklivõi (võiks olla mahe, et oleks lisatud rasvadeta), pähklid-seemned (kindlasti vähemalt pese nad ära enne söömist, sest nad on jubetolmused!) jms. Siis keset päeva ainult värskest toituda ja ehk üks jäätis endale lubada ei tohiks olla miski probleem! 🙂

Paneeritud juust salatiga – makrode suhtes väga hea, aga küllastunud ja töödeldud rasvade tõttu iga õhtu ei sööks 🙂

Oluline on ka muidugi piisavalt liikuda. Ka siis, kui oled valinud endale lebopuhkuse ranna ääres. Ära vali sellist hotelli, kus on kümme sammu randa ja kümme sammu keskusesse.  Kasuta oma jalgu, miks nad meile siis antud on! 😀 Vali mõnusa vaatega ööbimiskoht, kuid nt kilomeetri-kahe kaugusel rannast-poodidest. Nii saad kohustuslikus korras juba piisavalt liikumist. Kõike seda saab tänapäeval google kaardi abil planeerida (mina kasutan offline kaarti Maps.me).

Lisaks ei pea igale poole liikumiseks kasutama ühistransporti või taksot. Kui kuumus pole tappev, jalanõud on head ja oled õhukeste riietega kaetud (et soovimatuid rante mitte päevitada või lihtsalt mitte päiksepõletust saada), võiksid võimalusel lühemaid maid jala kõndida (ka 3 km on päris hea!). Niimoodi saad lisaks kalorite põletamisele silma peale panna sellele, mis sinu valitud riigis tegelikult toimub ja kuidas inimesed elavad. Ja rataste laenutamine on ka väga populaarseks muutunud! 😉

Minuga ilmselt enamik inimesi reisile ei tuleks, kuna mulle meeldib jala igasugu kohti avastada ja minna sinna, kuhu turiste ei viida. Nt kõndisin seekord korduvalt teid pidi, mida kaardi järgi ei eksisteerinudki 😀 minu jaoks on see põnev. Paar tundi peesitada ja ujuda, siis natuke ringi rännata ja uuesti ujuda 🙂 tervis tänab ja kaal ka 😀

Kui tahad järgmine kord reisile minna, siis tee kõike, mida tahad (või ei taha), naudi täiega! Aga pea meeles, et reisil käies sinu kaal ja tervis ei lähe pausile, seega pane tähele, milliseid valikuid sa teed! 🙂 et saaksid uhke olla oma tervislike valikute eest, mida hiljem kahetsema ei pea. Nautida saab ka natuke tervislikumaid valikuid tehes! 🙂

Minul on selline kehatüüp, mis juba saiakesi vaadates paksuks läheb, seega ma teen teadlikke valikuid iga päev, et seda ei juhtuks 🙂

 

Mulle meeldib mu keha. Olen ajaga teda armastama õppinud. Naudin elu paraja teadlikkusega. Õpin iga päev seda rohkem kuulama, nt kuivanud pähkleid mu kõht lihtsalt vastu ei võta. Või seeni. 😀 nii et kuula oma keha ka. Mõnikord keha lausa suriseb, kui energiat üle on – siis on hea ennast liigutama minna! 🙂 õpi mõistma, mida sinu keha vajab, et olla terve ja tugev ning kasuta neid teadmisi ka kodust eemal olles 😉 🙂

Toredat suve jätku! 🙂

Ja kui miskit jäi segaseks, soovid lisanõu küsida või niisama tagasisidet anda, oled oodatud KIRJUTAMA! 🙂

Jälgi ja jaga:
0
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *