Hakkasin Balil paastuma! (eellugu) [AUS+BALI vol. 5]

Ma hakkasin paastuma selle pärast, et mu keha ütles seda. Sain Austraalias selleks mitu tõuget, kõige tugevam oli Mari kogemus viis päeva paastumisega. Lugesin ühest artiklist, et need, kes paastuvad ainult kaalulangetuse pärast, ei suuda nii hästi vastu pidada mitte söömisele kui need, kes teevad seda vaimsel või muul olulisemal põhjusel. Olgem ausad, kui kellegi ainus probleem on ülekaal, siis see ei ole lihtsalt tõde 🙂 Selle taga on hoopis midagi muud, millega tegeleda tuleb.

Mina teen paastu puht füüsilistel põhjustel (mis on seotud keha tervisega) ja sellega seoses avanevad ka vaimsed pooled. Mul on paar kehalist nö väljakutset, ütleme siis nii, millele lahendust ma arstide juures leidnud ei ole. Ja olgugi, et mõne inimese jaoks tundub paast väga ekstreemne valik – lihtsalt toidu õigesti, eks! – tunnen ma, et see viib mind kiiremini kui mitte tervenemiseni, siis vähemalt millegi mõistmiseni. Inimese keha füüsiliste ebakõlade taga on alati mingi emotsioon või sundkäitumine jms.

Mida ebamugavam sul on, seda suurema muutuse lävepakul sa oled.

Leidsin ka ühe põneva saidi, kus oli kenasti välja toodud, kui kaua meie erinevate organite rakud uuenevad. Et kui mingit konkreetset organit sihid, siis tead, kaua söömata olemist nautima pead 😀 kui tahad 😀

Olen tänulik, et seal majas, kuhu Austraalias läksin, oli Mari, kes kuidagi automaatselt ja alateadlikult mõjutas mind oma toitumisharjumustega (ka mina sain tema omale juurde anda, tasakaal on tore). Mari kutsub ennast veganiks ja olgugi, et mina end selleks ei liigita, sõin terve Austraalias oleku ajal (7 nädalat) liha kokku kordades, mida saab vist kokku lugeda sõrmedel.

Ka piimatooted hakkasid menüüst ära kaduma. Katsetasin taimepiimadega kohvi sees, aga see ei maitsenud eriti hästi. Seega piim kohvi peale siiski säilis. Kakao oli taimepiimaga hea. Jogurtit ostsin ainult ühe korra, seega minu peamine piimaallikas oli tegelikult pähklišokolaad 😀 hehe.

Ka muna söömine kadus ära kuskil novembri lõpus. Viimased nädalad sõingi peamiselt chia seemne pudingut, erinevaid ja väga maitsvaid salateid, tomatisuppi, karri-nuudlisuppi, pähkleid, puuvilju, gluteenivabast saiast võikusid. Olen tänulik, et mu toitumine selliseks muutus, sest tunnen, et niimoodi mu keha tegelikult tundis ennast paremini ja pärast söömist oli kergem olla. Aina rohkem mõistsin, millised toidud mul näiteks väsimust tekitasid, et ma siis enam rohkem neid süüa ei tahtnud. Jah, see võib olla ajutine ja muutuda, kui paast on läbi, aga eks me siis näemegi, eks.

7. detsember

Hommikul jõin ära ühe lahustuva kohvi, sest olin nii kehvasti maganaud (ja endal kohvi enam polnud) ja üldse – leidsin vabandusi, et kehva kohvi juua! 😀 – oh, inimene! Teel lennukile sain ära juua pool pakki mandli-kookosepiima. Enne lennukile minekut täitsin oma veepudeli ja koorisin ära röstitud maapähklid, mis mul olid kaasa võetud, aga ma ei söönud neid.

Lennukis anti väike pudel vett ja hommikusöögilaadne toode – võtsin kaks samosat, mis on põhimõtteliselt juurviljad (nt kartul ja hernes) ma arvan, et fritüüritud saia sees. Teine valik oli lihavõileib, mis mind ei ahvatlenud. Samosa oli mõnu vürtsikas ka, nii et sobis kenasti.

Lennujaamas teist lendu oodates sõin ära kaks muna (!!!)  ja hunniku spinatit, millega koos need karbis poes olid. Lisaks sõin ära need pähklid, mille olin ära koorinud. Ja püüdsin mitte liiga palju vett juua, et lennukis pissima eriti ei peaks 😀

Lennukis sõin huvitavat kanasalatit, milles oli rohelist, aga ka ilmselt mango ja kinoa või midagi sellelaadset. Igatahes maitses päris hästi. Sõin ära ka pisikese küüslauguvõiga täidetud pirukalaadse toote, ühe soolase küpsise, ühe viilu juustu.

Jah, jõin ka ühe minipudeli veini ära koos oma imetoreda lennukaaslase Alaniga, kes jõu õlut 😀 Ei häbene 😀

Vahepalaks anti veel kookose- ja marjajäätist, millest oli alla 100 kcal ühes jäätises. Minuga koos istuv Alan andis teise ka mulle! 😀 ja tead, terve selle päeva ma nautisin nende asjade söömist! Ma sõin aeglaselt, mõttega. Ilmselt alateadvus juba mõjutas toitu teistmoodi suhtuma. Ja mul ei hakanud kõhus kordagi raske, imelik, puhitused jms, mis tavaliselt lennukitoitu süües tekkinud on! Asi on mõtlemises, nautimises,tänulikkuses ja kohaolekus, arvan mina 😀

Lennujaama vastu tulles, andis armas majaperemees mulle pudeli vett ja ühe pisikese pitsa, mille äärte sees oli ka mingi lihalaadne toode 😀 Ta arvas, et lennukilt tulles on kõht tühi. Kui aus olla, siis see maitses hästi, aga tegelikult oleks ma ka ilma selle söömiseta hakkama saanud. Aga ma olen talle supertänulik ja sõin selle rõõmsalt ära nautides saia ja pitsat, mida ma ise juba ammu ei ole tundnud soovi, et osta. Aga ma olen otsustanud kingitusi ja toitu üleüldse teistmoodi vaatama hakata. Ma ei eralda seda, mis on tervislik ja mis on mitte. Ma lihtsalt valin seekord süüa seda või mitte. Ja kui ma valin süüa, siis ma ei mõtle, et see on tervisele halb ja ma tohiks seda süüa, vaid ma naudin iga ampsu! Ja usu mind, see teeb kehas erinevuse! Me oleme ju ikkagi imelised inimesed oma imeliste maitsemeeltega. Nii et ma ei häbene seda sulle näidata! 😀

Kodus ehk AirBnb-s ootasid mind ees mandariinid, banaanid ja viis erinevat magusat snäkki 😀 Ühs pähklišokolaad oli ahvatlev küll, aga peitsin kõik ära oma tuppa. Nö iseloomu kasvatamiseks.  Ja eks me näe, mis see paast teeb. Võib-olla jätan need siia ja ei puutu selliseid asju enam kunagi. Ma ju tegelikult tean, mis on elus toit, mida mu keha tegelikult tahab. Me kõik teame. Ja igasugu snäkilaadseid tooteid meie keha ei vaja. Sealt on tavaliselt nulliringis midagi kasulikku saada. Küll aga usun vähemalt enda jaoks hetkel tõe olevat selle, et inimesel on maitsemeeled põhjusega ja tegelikult peaks meie elus olema tasakaal. Nö patustamise ja tervisliku toidu vahel. Liikumise ja puhkamise vahel. Erinevad inimesed vajavad erinevaid koguseid toite ja erinevaid toiduaineliike, sellest olen juba aru saanud. Aga vahel harva on meelte ergutamiseks ja elamise tähistamiseks üks maitsev juustukook või glögi lubatud küll! (puhtalt minu arvamus ja kogemus ning see võib ajas muutuda 😀 )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *